poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Surowa samoocena naszego rodaka

Jeszcze w sobotę śledziliśmy emocjonującą walkę Wesołego o awans do Mistrzostw Świata PES 2013. Dziś w wywiadzie dla APP opowiada nam o swoich wrażeniach oraz zdradza, jakie ma plany na nadchodzący sezon.


APP
Jak to się w ogóle stało, że Polak mógł powalczyć o awans do Mistrzostw Świata? Jak tego dokonałeś?

Wesoły
Przyjeżdżając w marcu do Londynu w poszukiwaniu pracy od razu zainteresowałem się, czy istnieje tutaj coś takiego jak turnieje PES'a. Kolega, który już tutaj dłużej mieszka nakierował mnie na pesrankings.com. Wziąłem udział w dwóch turniejach offline, dzięki którym złapałem niezłą ilość punktów do rankingu. Dwa razy doszedłem do ćwierćfinału wcześniej wygrywając grupę. W tych rankingach liczy się każdy pojedynczy mecz. W ten sposób kompletujesz punkty.

APP
Aha czyli musiałeś wcześniej się wykazać, żeby zaprosili Cię na te eliminacje. A ktoś z pozostałych uczestników i organizatorów wiedział, że jesteś Polakiem?

Wesoły
Wszyscy o tym wiedzieli. O zaproszeniu decydował ranking, a że byłem w nim dosyć wysoko, dzięki dodatniemu bilansowi spotkań, to zostalem zaproszony na turniej do Manchesteru.


 

Wesoły vs The_Greek. Spotkanie z jednym z faworytów do zwycięstwa zakończyło się wygraną naszego reprezentanta 6:3, źródło: galeria zdjęć Mariusza


APP
Uczestniczyli też przedstawiciele innych krajów? Nie licząc Brytyjczyków, bo tych, jak się domyślam, było najwięcej.

Wesoły

Turniej wygrał gracz z Hong Kongu. Ja odpadłem z graczem z Wietnamu. W grupie oprócz Anglików miałem Szkota, Greka, Hindusa. Tak prawdę mówiąc nie mam pojęcia ilu było rodowitych Brytyjczyków. W każdym razie różnorodność była bardzo duża.

APP
No tak. Ten kraj słynie ze swej wielokulturowości. Jednak zwycięzca oficjalnie reprezentuje Wielką Brytanię, prawda?

Wesoły
Tak, dokładnie. Z Wielkiej Brytanii do Dubaju wybiera się dwóch graczy. Pierwszy to ten, który wygrał ostatni turniej derek_kchou z Hong Kongu oraz zwycięzca rankingu podsumowującego cały sezon, zarówno offline jak i online, czyli Steven - Szkocja.  

APP
W sobotę z zapartym tchem śledziliśmy Twoje zmagania. Zrezygnowaliśmy nawet z wyjścia na plażę w ten upalny dzień, żeby móc na bieżąco informować czytelników APP o pojawiających się zmianach. Szedłeś jak burza! Dopiero w ćwierćfinale nieznacznie przegrałeś. Co na to wpłynęło?

Wesoły

To prawda. Grupa, jak i pierwsza faza pucharowa, szły znakomicie. Tak naprawdę nie wiem co się stało. Być może nerwy. Emocje były ogromne. Prowadziłem w tym meczu 1-0 i miałem doskonałą sytuację na 2-0. Przeciwnik znakomicie ustawił się bramkarzem broniąc mój strzał. Wyprowadził kontrę i wyrównał. Kolejna akcja również przyniosła mu bramkę. Obaj mieliśmy swoje sytuacje. Myślę, że gdybym wygrał przeciwnik, nie mógłby mieć o to pretensji. Wygrała drużyna skuteczniejsza w tym meczu.   


Main Event PES 2013, źródło: www.twitter.com

APP
A jaką drużyną grał Twój przeciwnik? Bo Ty, jak zdążyłeś już nam wcześniej powiedzieć, zdecydowałeś się na Real.

Wesoły
Przeciwnik grał również Realem, tak jak zdecydowanie większość uczestników na tej imprezie.

APP
No tak. Zbyt wielka stawka, by móc pozwolić sobie na grę słabszą drużyną. Mówisz, że nerwy mogły wpłynąć na porażkę w ćwierćfinale. Tymczasem z tego co pamiętam, na turniejach zawsze byłeś opanowany i ze spokojem wygrywałeś zdecydowaną większość meczy, które mogłam w Twoim wykonaniu widzieć w czasie PES GL. Zdawałoby się, że właśnie to opanowanie w dużej mierze grało na Twoją korzyść. Tym razem trudniej było opanować emocje?

Wesoły
Dokładnie tak jak mówisz. Ciężko było zachować spokój i opanowanie. Grałem na wielu turniejach, ale nigdy o taka stawkę.  

Rozgrywki grupowe, źródło: www.twitter.com
APP
To zrozumiałe. Jednak jest to doświadczenie, które na pewno pomoże Ci z przyszłym roku. Bo chyba już teraz możesz śmiało powiedzieć, że będziesz starał się o udział w eliminacjach za rok?

Wesoły
Oczywiście, że będę się starał. Chcę zdobyć odpowiednią ilość punktów do rankingu, żeby móc wystąpić kolejny raz na tej imprezie. W najbliższym czasie planuję zakupić konsolę i tylko, gdy pokaże się nowa część PES'a biorę się ostro do treningów. Chcę zaliczyć jak najwięcej turniejów zarówno offline'owych,  jak i online'owych.  

APP
Jest o co walczyć. A powiedz jeszcze czy z Wietnamczykiem, któremu uległeś, spotkałeś się już wcześniej na turnieju? 

Wesoły
Tak, spotkałem się z nim na dwóch poprzednich turniejach. I to właśnie on mnie eliminował. Nie napiszę wyników, bo wstyd (śmiech).

APP
A ze zwycięzcą turnieju grałeś już wcześniej?

Wesoły
Dereka pierwszy raz widziałem na oczy.

Main Event PES 2013, źródło: www.twitter.com
 
APP
Trzeba też wspomnieć o tym, że graliście na Xboxach, a nie na PS3, jak to było w Polsce. Nie sprawiało Ci to jakichś trudności? Mówię tu nawet o jakimś komforcie psychicznym, bo chyba lepiej grać na czymś, z czym ma się większe doświadczenie. 

Wesoły
Szczerze mówiąc nie było to dla mnie problemem. Wręcz przeciwnie. Bardzo wygodnie grało mi się na tych kontrolerach. Sam jestem w szoku.

APP
Angielskie turnieje, oprócz tego, że są na Xboxach i są oficjalne, różnią się czymś szczególnym od tych polskich?

Wesoły
Angielskie turnieje są również na PS3, tylko rzadziej. Przykro mi to stwierdzić, ale angielskie turnieje są o niebo lepiej zorganizowane. 

APP
A konkretnie?

Wesoły
Przede wszystkim tutaj organizatorzy dysponują większą ilością sprzętu, a co za tym idzie, czasowo też lepiej to wygląda. Turniej nie ciągnie się godzinami. Bardzo sprawnie szło też aktualizowanie wyników. Każda grupa miała sędziego. Ten zaś przekazywał wyniki odpowiedniej osobie, która wprowadzała je na tablecie. Zawodnicy mieli non stop podgląd na telebimie, jak wygląda sytuacja w grupach.

APP 

Czyli pieniądze odgrywają znaczącą rolę, bo sprzęt tego typu jest drogi i ciężko go zorganizować bez jakiegokolwiek wsparcia z zewnątrz. Brytyjczykom ich nie brakuje, bo mają pomoc od wydawcy. Jednak z tego co zauważyłam, system też trochę się różnił, co wpływało na długość rozgrywek. Nie było rewanżów. Jakby wprowadzić to w Polsce, turnieje mogłyby się kończyć kilka godzin wcześniej. Myślisz, że spotkałoby się to z aprobatą wśród graczy? Czy sam jesteś zwolennikiem takiego systemu?

Wesoły 

To prawda, organizatorzy mogli liczyć na pomoc wydawcy oraz sponsora nagród - firmę zavvi.com. Jeśli chodzi o system w fazie pucharowej, to dla mnie jedyny minus turniejów w UK. Jak najbardziej jestem za rewanżami w pucharówce. W Polsce na pewno by się to nie przyjęło.

APP
Rewanż nieraz całkowicie odmienia rezultat całego spotkania. Być może gdybyś wczoraj miał na to szansę, rozmawiałabym dzisiaj z Mistrzem UK.


Wesoły
Być może. Tego nikt nie wie i się już nie dowie. Jedyne co mogę teraz powiedzieć to to, że czuję ogromny niedosyt.


Wesoły i NachoNoble. Mecz zakończył się wygraną Mariusza aż 7:3, źródło: galeria zdjęć Mariusza
 
APP
Nie dziwię Ci się, bo było naprawdę blisko. Jednak jak mówią, co się odwlecze, to nie uciecze. Masz cały rok na przygotowania do następnych eliminacji. A do tych się jakoś specjalnie przygotowywałeś?


Wesoły
Nie przygotowywałem się w ogóle, ponieważ nie posiadam w tym momencie konsoli. A od ostatniego turnieju minęły jakieś 2-3 miesiące. Przystąpiłem do turnieju, jakby to ująć, na kompletnej świeżości (śmiech).

APP
W Polsce zostałeś bardzo dobrze odebrany. Wielu Ci tu kibicowało. Odczuwałeś z tego powodu jakąś presję?


Wesoły
Raczej dodawało mi to skrzydeł. Czułem, że walczę dla swojego kraju.  

APP 
Ludzie widzieli w Tobie szansę na pokazanie innym, że Polska zasługuje na możliwość zmierzenia się z najlepszymi na MŚ. Na pewno większość się zgodzi, że tę misję spełniłeś w 100%. 

Wesoły 
Ja się z tym nie zgodzę. Miałem większe ambicje i czuję, że zawiodłem siebie i kibiców, mimo ciepłych słów, które do mnie napłynęły. Moim założeniem było top4.

APP
Oj nie bądź dla siebie taki surowy. Zająłeś pierwsze miejsce w grupie, zmiażdżyłeś Greeka, którego wielu uważało za faworyta, ale co najważniejsze dokonałeś zdawałoby się niemożliwego. Sprawiłeś, że Polak wziął udział w eliminacjach do Mistrzostw Świata PES 2013! I pokazałeś się z naprawdę bardzo dobrej strony. 

Wesoły
Z postawy w grupie mogę być naprawdę zadowolony. Pokonanie Greeka sprawiło ogromną satysfakcję. Dzięki za słowa otuchy, ale pozostanę przy swoim zdaniu.

APP
No ok, być może taka postawa sprawi, że do następnych eliminacji porządnie się przygotujesz i co tu więcej mówić...dasz czadu.

Wesoły
Czy porządnie ? To się okaże, ale śmiało mogę powiedzieć, że na pewno lepiej niż do tych.
I oczywiście dam z siebie wszystko

APP
No to o Twój występ za rok wszyscy mogą być spokojni. Życzę Ci, aby nie zabrakło Ci chęci i motywacji. I w ogóle gratuluję Ci dostania się do eliminacji, a także dobrego występu. Dzięki za wywiad.

Wesoły
Mogę zapewnić, że nie zabraknie chęci i motywacji. Dzięki za gratulacje i wywiad.

 
Rozmawiała Katarzyna Rembała
  

2 komentarze:

  1. Czelsi byś ich rozjebał:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny wywiad. Więcej treningu Wesoły i za rok będzie git ;)

    OdpowiedzUsuń